Prawidłowe rozliczanie się z przychodów i dochodów firmy to jeden z najważniejszych obowiązków każdego przedsiębiorcy. W zależności od wielkości firmy oraz od tego, jaki rodzaj działalności jest w niej prowadzony, dobierane są różne metody rozliczeń. Jedną z tych najbardziej popularnych jest książka przychodów i rozchodów program, którą prowadzą spółki osób fizycznych oraz osoby fizyczne, których obroty nie przekraczają 1 200 000 euro rocznie. Ten rodzaj ewidencji pozwala na sprawne prowadzenie księgowości uproszczonej.
Chociaż prowadzenie takiej księgi nie jest zbyt trudnym zadaniem, każdy przedsiębiorca powinien poświęcić nieco więcej czasu na lepsze poznanie najważniejszych zasad związanych z prowadzeniem takiej ewidencji. Co każdy przedsiębiorca korzystający z uproszczonej księgowości powinien wiedzieć na temat prowadzenia książki przychodów i rozchodów?
Księga przychodów i rozchodów musi zostać założona przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, trzeba ją też zgłosić do Urzędu Skarbowego. Następnie należy skupić się na tym, by książka prowadzona była w odpowiedni sposób. Ważna jest kolejność wpisów oraz staranna numeracja stron. Do pomocy z pewnością przy się książka przychodów i rozchodów program.
źródło:http://www.comarch-polkas.pl/wp-content/uploads/2015/07/comarch-erp-optima.jpg
System pozwala na prowadzenie ewidencji, ułatwia sprawne rozliczanie się z urzędami z firmowych dochodów oraz utrzymanie porządku w firmowej dokumentacji. Bez względu na to, w jakiej formie prowadzona będzie księga, muszą się w niej znaleźć wszystkie informacje na temat firmowych wydatków oraz przychodów związanych z prowadzoną przez tę firmę działalnością. Każdy wpis do księgi musi mieć swą liczbę porządkową, każdy wydatek i przychód musi zostać opisany i potwierdzony stosownym dokumentem. Ważne są też informacje na temat kontrahentów oraz informacje na temat tego, jaki rodzaj transakcji został z nimi zawarty. To najważniejsze informacje, które należy na bieżąco wpisywać do księgi. Dzięki tamu można co miesiąc sumować przychody i wydatki firmy, co pozwala na sprawne rozliczanie się z Urzędem Skarbowym oraz na opłacanie w porę wszystkich podatków i innych zobowiązań.